وبلاگ مهران
وبلاگ مهران

وبلاگ مهران

خرید قلم نوت 9

قلم اصلی سامسونگ گلکسی نوت 9

Samsung Galaxy Note 9 S Pen

خرید قلم نوت 9


باتری گوشی سامسونگ S4

باتری گوشی سامسونگ S4 در لبه بالای دستگاه خروجی 3.5 میلی‌متر هدفون، میکروفن ثانویه و همچنین دریچه مربوط به فرستنده اینفرارد برای کنترل ابزارهای صوتی و تصویری همچون تلویزیون و پلیرها قرار داده شده است. در لبه پایین تلفن نیز درگاه میکرو USB قابل مشاهده است. نکته آخری که لازم می‌دانیم در بخش طراحی به آن اشاره کنیم وجود دریچه‌های بسیار زیاد مربوط به سنسورها، دوربین جلو، هدفون‌های ثانویه و فرستنده اینفرارد و غیره است. این دریچه‌ها باعث بی‌نظمی در طراحی کلی دستگاه شده‌اند. باتری گوشی سامسونگ S4 به عنوان مثال ال جی تمام این سنسورها را به شکل خاصی مخفی کرده که تا به مکان مربوط به آنها با دقت نگاه نکنید، متوجه آنها نخواهید شد یا اچ‌تی‌سی در این زمینه خلاقانه عمل نموده و فرستنده اینفرارد را با دکمه پاور یکپارچه نموده است.

صفحه نمایش

باتری گوشی سامسونگ S4 سامسونگ با معرفی گلکسی اس 4 ثابت کرد که توان افزایش تراکم پیکسل‌ها در صفحه نمایش AMOLED را دارد. این تلفن مجهز به صفحه نمایش 5 اینچ از نوع Super AMOLED با تراکم 441 پیکسل در اینچ است. کره‌ای‌ها برای رسیدن به این تراکم بالا از چیدمان جدیدی برای ساب-پیکسل‌ها بهره بردند که پیش‌تر در یک مقاله اختصاصی با عنوان « پیکسل های الماسی: بررسی چیدمان خاص ساب-پیکسل ها در گلکسی S4 » به بررسی آن پرداختیم.

وضوح تصویر و عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش فوق‌العاده است. از طرفی OLEDها همواره زاویه دید بسیار وسیعی را ارائه می‌دهند و صفحه نمایش اس 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از هر جهت که به آن نگاه کنید،باتری موبایل افتی در کیفیت تصویر مشاهده نخواهید کرد. یکی از مشکلات همیشگی صفحه‌های نمایش AMOLED دقت پایین آنها در نمایش رنگ سفید است که در گلکسی اس 4 این مشکل بطور خارق‌العاده‌ای حل شده است و صفحه نمایش آن به خوبی قادر به نمایش رنگ سفید است.

OLEDها رنگ‌ها را بصورت اشباع شده نمایش می‌دهند، بسیاری از مردم از جمله برخی از افراد تیم زومیت رنگ‌های OLEDها را دوست دارند. اما صفحه‌های نمایش LCD رنگ‌ها را طبیعی‌تر از OLEDها نمایش می‌دهند. باتری گوشی در کل صفحه نمایش S4 یکی از بهترین‌های بازار است و لذت استفاده از تلفن را دو چندان می‌کند.

به لطف سفید واقعی و مشکی عمیق، کنتراست تصویر این صفحه نمایش فوق‌العاده است و تماشای فیلم و بازی‌های مختلف در آن را لذت بخش می‌کند.

سامسونگ از نسل سوم محافظ شیشه گوریلا گلس در S4 بهره برده که به دلیل ضخامت کمتر نسبت به نسل قبل، نور را کمتر منعکس نموده و تصاویر را شارپ‌تر نمایش می‌دهد. باتری گوشی سامسونگ S4 صفحه لمسی خازنی پیشرفته بکار گرفته شده در S4 ساخت شرکت Synaptics است. این صفحه لمسی قادر است حرکت انگشت از فاصله 2 سانتی متری نسبت به تلفن را تشخیص دهد.باتری موبایل سامسونگ نیز قابلیت نرم افزاری خاصی را تحت عنوان AirView و Air Gesture در S4 اضافه نموده تا بتوان از این امکان برای پیش‌نمایش بخش‌های مختلف سیستم‌عامل بهره برد. علاوه بر این در گلکسی اس 4 می‌توان همچون لومیا 920 با دستکش از صفحه نمایش لمسی استفاده کرد. البته برای استفاده در هوای سرد و با دستکش باید ابتدا به بخش تنظیمات تلفن مراجعه نموده و گزینه Extra Sensitivity Mode را فعال کنید.

باتری گوشی سامسونگ S4

چگونه باتری موبایل یا تبلت خود را در اندروید کالیبره کنیم؟

مفهوم باتری کالیبره چیست؟ چرا منبع انرژی ابزارهای باتری موبایل به کالیبره شدن نیازمند است؟ چگونه در اندروید باتری گوشی خود را کالیبره کنیم؟ اگر گشتی در اینترنت بزنید، پرسش های این چنینی و موارد مشابه دیگری را می یابید که نشان از دغدغه ذهنی کاربران بسیاری دارند و زمانی که سراغ پاسخ ها را می گیرید، با طوماری مواجه می شوید که عمل به آن به گذر از هفت خوان می ماند. در این نوشتار می خواهیم آن پاسخ ها را به حال خود بگذاریم و کمی عملی تر به راه حل بپردازیم.

اگر حوصله کمی تئوری را ندارید، به انتهای مطلب بروید! در اندروید فایلی به نام batterystats.bin وجود دارد که محتوایش ظرفیت باتری موبایل، وضعیت آن در حالت شارژ و تخلیه کامل به همراه یک سری داده های آماری همچون درصد مصرف اپلیکیشن ها است. درصد آیکون باتری موبایل سامسونگ در نوار وضعیت و همچنین آماری که در قسمت باتری موبایل سامسونگ از بخش تنظیمات مشاهده می کنید، بازتابی است از محتوای همین فایل. گاهی به هر دلیل درونیات batterystats.bin به نادرستی(!) تغییر می کند و نتیجه آن می شود که فرضا باتری گوشی موبایل هرگز به شارژ کامل نمی رسد، یا درصد باتری موبایل به یکباره کاهش می یابد و یا اینکه نمی توانید از تمام ظرفیت باتری آیفون خود بهره ببرید و فکر می کنید عمر آن به پایان رسیده است. در چنین شرایطی اگر بتوانیم این فایل را به درستی بازنویسی کنیم، مشکلات محو می شوند. به عمل بازنویسی battery stats.bin در اندروید کالیبره نمودن (و یا دقیق تر re-calibrating) می گویند. برای کالیبره نمودن باتری در اینترنت دو روش را می بینید؛ نخست برای دستگاه های اندرویدی روت شده (سطح دسترسی ادمین) و دیگری برای دستگاه های معمول و غیر روت. روش اول شامل حال بسیاری از کاربران نمی شود و به واسطه خطرات ذاتی چنین سطحی از دسترسی، توصیه هم نمی شود. می ماند روش دوم که مناسب حال گوشی و تبلت افراد بسیاری بوده و نیازی هم به روت شدن ندارد. راهکار ارائه شده برای این روش غالبا طولانی و حوصله سر بر است، برای همین ما آن را بر حسب تجربه کمی تغییر داده ایم تا عملی تر شود. از آنجا که فایل batterystats.bin با هر بار شارژ کامل باتری مجددا باز نویسی می شود، روش توصیه شده از این قرار است:

گام اول

اجازه دهید باتری گوشی یا تبلت کاملا تخلیه شده و دستگاه خاموش شود، سپس در همان حالت شارژر را به دستگاه متصل کنید تا باتری کاملا شارژ شود. پس از رسیدن به شارژ کامل، بگذارید نیم ساعتی این عمل ادامه یابد.

گام دوم

دستگاه را از برق جدا نموده و روشن کنید. پس از ورود به اندروید، مجددا شارژر را وصل نمایید تا شارژ به 100 درصد رسیده و باز هم نیم ساعتی در همین حال بماند. سپس شارژر را جدا کنید.

به همین سادگی! توجه داشته باشید که فلسفه تخلیه و شارژ باتری گوشی در ابتدای خرید نیز چیزی بیش از کالیبره کردن آن نیست و همچنین باتری لیتیوم یون/پلیمر نیازی به اتصال 8 یا 9 ساعته به برق ندارد. در انتها به یاد داشته باشید که باتری های بر پایه لیتیوم علاقه چندانی به تخلیه کامل نداشته و بهتر است آن را از سر هوس کالیبره نکنید!

منبع: مجله سخت افزار

هندزفری بلوتوث سامسونگ Samsung Level U PRO

هندزفری سامسونگ لول یو پرو Samsung Level U PRO

هندزفری سامسونگ Level U Pro با صدای 24 بیتی و اسپیکری با درایورهای 13 میلی‌متری کیفیت صدا بسیار عالی ارائه می‌دهد و قابلیت کاهش نویز مکالمه شفاف را به ارمغان می‌آورد. هنگامی که از هدست استفاده نمی‌کنید سر های آن بصورت آهن ربا به همدیگر می‌چسبند تا هنگام حرکت تکان نخورد. این هدفون مختص گوشی های سامسونگ نیست بلکه با همه گوشی های دارای بلوتوث سازگار است.

بلندگو دوگانه

دو بلندگو 13 میلیمتری کیفیت صدا بالا و شفاف ارائه می‌دهند. همچنین باعث کاهش نویز میکروفون و تداخل و برگشت صدا می‌شود.


هدست سامسونگ Samsung Level U PRO

طراحی و عملکرد هوشمند

طراحی ارگونومیک هندزفری Level U PRO باعث می‌شود در استفاده طولانی مدت عضلات گردن و گوش را خسته نکند. هدست به راحتی دور گردن قرار می‌گیرد و پوشش های ژله ای روی سر گوشی ها باعث جلوگیری از اذیت و خستگی گوش در استفاده طولانی مدت می‌شود.

هنگامی که گوشی های هوشمند هدست Level U PRO را از گوش خارج کنید موسیقی متوقف یا پخش می‌شود و همچنین تماس های تلفنی قطع می‌شود. همچنین می‌توانید صدا را بین دیگر دستگاه های Level U به اشتراک بگذارید.

نرم افزار

با استفاده از نرم افزار Samsung Level می‌توانید به تنظیمات پیشرفته هندزفری Samsung Level U PRO دسترسی داشته باشید و نحوه دلخواه آن را تنظیم کنید. به طور مثال می‌توانید جلوه صدا, تبدیل گفتار به نوشتار را کنترل کنید. می‌توانید تنظیمات حرفه‌ای صدا را به دلخواه خود تنظیم کنید. 25 جلوه صوتی شامل راک, پاپ و جاز قابل انتخاب است. البته توجه داشته باشید ممکن است تمامی این امکانات برای گوشی شما قابل پشتیبانی نباشد و برای استفاده از همه امکانات نرم افزاری لازم گوشی شما سری گلکسی سامسونگ باشد.

کنترل آسان صدا و موسیقی

کنترل صدا, پخش و توقف و تغییر موسیقی به راحتی با کلید های قرار گرفته روی هدفون امکان پذیر است.

باتری

با هر بار شارژ کامل هدفون Level U می‌توان 9 ساعت به موسیقی گوش داد. نگهداری شارژ در حالت استند بای نیز 300 ساعت است. باتری از نوع لیتیوم یونی است.

آیا باتری موبایل خود را به درستی شارژ می کنید؟

باتری موبایل معمولا در یک روز، به پایان می رسد و مشخصا تعداد بسیار زیادی از کاربران، بابت همین موضوع گلایه هایی را نسبت به کمپانی سازنده روا می دارند اما شاید بد نباشد چند لحظه فکر کنیم که «آیا ما موبایل خود را درست شارژ می کنیم؟»

بسیاری از کاربران متصور هستند که شارژ کردن یک موبایل در مقاطع کوتاه منجر به آسیب زدن به باتری آن خواهد شد و بهتر است صبر کنند تا باتری، نزدیک به خالی شدن باشد؛ همین موضوع یکی از اشتباهات بسیار بزرگ در زمینه شارژ کردن تلفن هوشمند است.

باتری هایی که در موبایل به کار گرفته می شوند، از نوع lithium-ion بوده و بسیار حساس هستند؛ دقیقا مانند انسانی که به «استرس» حساس باشد. حال با نگه داشتن باتری در شارژ زمانی که مقدار آن به ۱۰ درصد می رسد، تا کامل شدن و برای مقطعی برابر با ۹۰ درصد، باتری موبایل ما زیر بار استرس قرار خواهد گرفت. [مخصوصا در بخش پایانی]

اجازه ندهید پس از پر شدن باتری، شارژر به موبایل متصل بماند

بر اساس گفته های Battery University، باقی ماندن موبایل پس از شارژ شدن کامل به شارژر، برای مثال در طول شب، در دراز مدت برای عمر باتری زیان بسیاری دارد.

زمانی که باتری موبایل به ۱۰۰ می رسد و شما آن را از شارژر جدا نمی کنید، به شکل مکرر برق روی باتری قطع و وصل می شود تا میزان انرژی آن همواره روی ۱۰۰ درصد باقی بماند. در این شرایط، فشار بسیار زیادی روی باتری موبایل وارد خواهد شد که همین موضوع، باعث تخریب بخش های شیمیایی در آن می گردد.

battery-1

Battery University این بخش را چنین جمع بندی می کند: «زمانی که شارژ باتری کامل شد، اتصال برق را از باتری قطع نمایید. این کار همانند آن است که پس از چند ساعت ورزش، عضلات خود را ریلکس کنید. مشخصا اگر برای چندین ساعت به ورزش کردن پر استرس و سنگین مشغول شوید، فشار بسیار زیادی روی بدنتان خواهد آمد.»

سعی کنید شارژ باتری به ۱۰۰ درصد نرسد

گاهی نیاز داریم که باتری موبایل عمری طولانی داشته باشد اما در مواقعی که کار ضروری با موبایل خود ندارید و بالا بودن عمر باتری آن اهمیتی ندارد، بهتر است آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ نکنید. باتری های Li-ion نیازی به کامل پر شدن ندارند و در واقع بهتر است آنها را پیش از رسیدن به ۱۰۰ درصد از شارژر جدا کنید چرا که ۲۰ درصد نهایی، یعنی از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد، فشار و ولتاژ بالایی به باتری منتقل خواهد شد و در دراز مدت، همین موضوع باعث آسیب دیدگی اش می گردد.

شاید برخی از ما عادت داشته باشیم که همواره موبایلمان، بالاترین میزان شارژ را داشته باشد اما بهتر است در طول روز، هر زمان که می توانیم آن را برای مقطعی کوتاه به شارژر متصل کنیم.

هر زمان که امکانش وجود دارد، موبایل را به شارژر متصل کنید

5878720194_93158060c3_z-w600

به جای اینکه تا خالی شدن کامل باتری صبر کنید، همانطور که ذکر کردیم آن را در مقاطع کوتاه تر به شارژ متصل نمایید تا از استهلاک بیش از اندازه اش در زمان شارژ صفر تا صد و بیش از ۲ ساعت، جلوگیری به عمل آید.

بر اساس گفته های Battery University، زمانی که شارژ باتری ۱۰ درصد کم می شود، بهترین موقع برای اتصال موبایل به شارژر است اما چنین راهکاری برای تعداد بسیار زیادی از کاربران امکان پذیر نیست. بر همین اساس است که توصیه می شود چندین بار در روز موبایل را به شارژر متصل کنید.

این کار از طرفی سبب خواهد شد تا باتری تلفن هوشمند به شکل فرسایشی به منبع الکتریسیته متصل نگردد و از سوی دیگر، می توانید همواره شارژ بالایی در موبایل خود داشته باشید.

نکته بعدی، خنک نگه داشتن باتری موبایل به علت حساسیت بسیار بالای این قطعات است که یکی دیگر از مسائل مهم در امر سالم نگه داشتن باتری محسوب می شود. در صورتی که باتری خود را پس از خالی شدن کامل به شارژر متصل کرده و آن را تا ۱۰۰ درصد پر کنید، گرمایی که در همین میان تولید می شود نیز یکی دیگر از عواملیست که از عمر باتری خواهد کاست.

منبع: دیجیاتو